Cevaplar

2012-12-19T15:48:07+02:00

Şiir yazarken dikkat edeceğimiz,en önemli konu,

  GİRİŞ-GELİŞİM VE SONUÇ.

 Şiirde hangi konuyu  dantel gibi işliyeceksek,ilk mısralarda  okuyucuya konuyu vermeye başlamamız gerekir. 

Okuyucu şiirin ilk kıtalarında,şiirin vereceyi temayı anlamalıdır.

Gelişim bölümünde:Şiirin işlediği konunun ayrıntıları ve detay zenginliği olmalıdır.

Sonuç bölümü:Yani final şiirin en vurgulu ve can alıcı noktasıdır.

Konunun final ile baglantısına dikkat edilmeli ve okuyucunun belleğinde kalmalıdır.

Şiir bildiğimiz gibi:Bir olayı kısa,öz ve vurgulu bir şekilde anlatmaktır.

Bir çok şiir çeşitleri vardır.

İşlenen konuya göre bunlar,çeşitli isim alır.

Lirik şiir,epik şiir,satirik ,didaktik şiir,pastoral gibi

Şiir şairin duygusu ve hayat görüşünün aynasıdır.
Bir şiiri okuduğunuz zaman,şairin şiiri yazdığı andaki ruh halini anlamanız için pisikolok olmanıza gerek yoktur.
Şair:Yazdıkca ve farkına varmadan, zamanla kendi uslubunu bulur.
Şiirde dikkat edilecek,konulardan biriside, allı pullu güzel kelimeler kullanacağım derken şiiri anlaşılmaz bir duruma getirmektir.
Tabi ki şairin kelime haznesi çok zengin olmalıdır,kısıtlı bir kelime birikimi ile şiir yazılırsa bir süre sonra bütün şiirlerinde aynı kelimeleri farkında olamadan kullanmaya başlar
Yabancı sözcüklerden,uzak durmak,dilimizi yaşatmak, Şairin görevidir.Her Şairin kendisine göre bir tarzı vardır.Kimileri şiirlerinde gizli kafiyeye özen gösterir,kimi de satır sonlarındaki kafiyelere çok önem verir.
Kendisini okuyan şiir severler onun kendine has uslubunuda beğenmiş olurlar.
Şiirde akıcı, sade uslup ve kelime zenginliği olmazsa olamazların başında gelir.
Şiirde kelimeler uyum içerside dans etmeli ki okuyucuya zevk versin.
Orhan Velinin başını çektiği, Garipciler ile zamanın da kafiyeciler,şiddetli tartışmalara girmişlerdir.
Eski geleneğe baglı kalan Şairler yeni akımı ve yazdıkları şiirleri şiddetle eleştirmişlerdir.
Çok uzun yazılmış şiirler uslup bakımından vurgulu ve konudan kopmadan finali getirmelidir.
Ömer Hayyamın Rubanilerinde ve başka usta şairlerde, kısa bir dörtlük konuyu anlatmaya yeterde artar bile.
İntenette bir çok şiir siteleri  var.
Hepimiz buralara şiirlerimizi yollayıp gelen yorumlara göre kendimize yön veya tarz yaratmıya çalışıyoruz.
Yanlız bu sitelerde bilahsa,genç şair adayları devamlı pofpoflu yorumlar ile kendi tarzlarını geliştirememekte ve bir çok yanlışının farkına varamadan,Kendisinin iyi bir Şair olduğunu zannetme ortamına istemeden girmektedirler.
Site yöneticileri günün haftanın ve ay'ın şiirini seçerken,objektif oldukları tartışılır veya şiir bilgilerinin eksik,oldugu ustalar tarafından fark edilir.
Yorum nasıl yapılmalı: Yoruma yapan tabi şiirden anlıyorsa,kırıcı olmadan yapıcı olarak, hataları belirtmelidir.
Bazıları gazete makaleleri gibi şiir yazmakta ve komik duruma düşmektedirler.
Düzyazı şeklinde şiir yazanlar şiir yazdıklarını ne yazık ki zannetmektedirler.
Her alayıp pullanan ve alt alta getirilmiş kelimeler,( düz yazı)şiir değildir.
Sık sık şiir yazıldığı zaman şair hep aynı konularda şiirlerini yazmak zorunda kalır.
Şair her konuda şiir yazarsa, bu durumdan o zaman kurtulur.
Ne yazık ki ülkemizde Aşk şiirleri dışındaki sosyal içerikli şiirlere pek önem verilmez.
Şair Halkın sıkıntılarını ve gerçek hayatı şiirlerinde işlemek zorundadır.
Sırf pembe şiirler yazmakla şair olunmaz.
Şiir okunurken ses vurgusu da düşünülerek yazılmalıdır.
Birde Edebiyatcıların antak kalamadıkları şiirde ki noktalama işaretleridir,eskiden beri konmalı diyenler ve şiirde noktalama işaretlerine uymayan iki görüş vardır.
 Bu tartışma halen,usta edebiyatcılarımız tarafından,devam etmektedir.
Herkesin yazdığı şiir kendine göre en güzeldir.

1 5 1