Cevaplar

  • Eodev Kullanıcısı
2015-11-15T13:19:30+02:00
Teknoloji ve tasarım dersinde kurgu kuşağı esasında proje yapmak değil projeyi hayali olarak düşünerek kağıt üzerine çizmekten ibarettir. Kurgu kuşağında teknoloji ve tasarım dersinin amacına ulaşması için çizilmiş olan taslak tasarım proje yapmaya hazır hale getirilir. Projenin bizzat kendisini yapmak 2. dönem adından da anlaşıldı üzere yapım kuşağı konusunda görülecektir. Kurgu kuşağında aşağıda verilen 5 basamağı derste aktif olarak işlemek dersin amacına ulaşması bakımından önem taşımaktadır.1.Problem durumunu belirleme: Teknoloji ve tasarım dersi kurgu kuşağında ilk olarak yapılması gereken problem durumunu belirlemektir. Kurgu isminden de anlaşıldığı gibi problem durumu belirlenirken öğrencilerin hayatta karşılaştıkları fakat sınırlama getirilmemesi gereken bir kavramdır. Kurgu kuşağında bir öğrenci ışınlanma ile ilgili bir çalışma yapmak isterse yapabilir. Ama ileriki aşamalarda sıkıntı olmaması bakımından hayatta somut olarak karşılaşılan sorunlara yer verilmesi daha iyi olacaktır. Aşağıda örnek olarak bir kaç soruna değinilmiştir.Sabah okula geç kalan öğrencileri erken kaldırmak için yapılabilecek bir tasarım,Kışın otomobillerin buzlu yollarda kayması sonucu insan hayatının büyük ölçüde tehlikeye girmesi,Kapıların gıcırdaması sonucu uyuyan bebeklerin uyanması,Öğretmen raporlu olduğunda dersin boş geçmesi,Duvarlardan hayalet gibi geçilememesi,Işınlanmak için bir icat      Dikkat edilirse yukarıdaki kurgu kuşağı sorunlarından ilk 3 tanesi somut ve yapılabilecek düzeydedir. Son 2 sorun ise soyut çözmesi zor gibi görünen sorunlardır. Bunların hepside kurgu kuşağında sorun olarak belirlenebilir.
0