27 kişilik bir sınıfta voleybol veya futbol oynayan öğrenciler vardır. Voleybol oynayanlar oynamayanların iki katı ve her ikisini de oynayan 3 kişi olduğuna göre sınıfta voleybol oynayan kaç kişi vardır ARKADAŞLAR ARTIK CEVAP VERİN ACİL YAAA çözümüyle beraber yazın lütfen :(

2

Cevaplar

En İyi Cevap!
2013-02-10T00:00:15+02:00

şimdi iki küme yaz üç tane boşluk elde edeceksin bunlaradan biri yalnız voleybol biri yalnız futbol ve kesişim olacak şekilde x y z olarak adlandırıyoruz...

 x+y+z=27 y yani kesişim 3 tü o yüzden x+3+z=27 x+y=24 bir de voleybol oynayanlar oynamayanların iki katı demiştik yani x+3=2z oradan iki bilimeyenl idenklemi kurduğumuzda x'i 15 buluruz 15+3=18 kişi olur.

1 5 1
2013-02-10T01:43:49+02:00

bunun şıkları yokmu tahminimle aynımı değilmi  bana bi mesaj atarsan sevinirim şimdi sallıyo gibi olmasın ve seni yanıltmak istemem

 

1 5 1