Ödevlerde
ücretsiz yardım!

Soruların %80'i 10 dakika içerisinde yanıt alır

Soru ekle

Telefonuna yükle

Soru

takip et

hz eyüp ün hayatından çıkarılacak dersler

hz eyüp ün hayatından çıkarılacak dersler

şikayetim var!

Daha fazla açıklamaya mı ihtiyacın var? Sor!

Bu soruyu Meleq12 kullanıcısına sor...

Cevaplar

En iyi!

Allah (cc) ya tevekkül ve tam teslimiyet
Allah (cc) dan gelen bela ve müsibetlere rıza göstermek
Sabır ve dua dan vaz geçmemek
Her halukarda Allah(cc)ya şükür ve hamd üzere bulunmak

HsN35 kullanıcısının avatarı HsN35 Teşekkürler (4) Seviye: 3, Oylar: 15
şikayetim var!

Yorumlar

Bu cevap için yorumunu buraya yaz...

ur’an-ı Kerim’deki Eyyub kıssasını teşkil eden “ayetler, bir sabır abidesi olan Eyyub peygamberi anmamız ve hatırlatmamız gereği üzerinde durmaktadır. Zaten peygamberler, her konuda örnek alınacak model şahsiyetlerdir. Bu yüzden onları iyi tanımalı, hatırlamalı ve birbirimize anlatmalıyız.”[i]
Kur’an-ı Kerim’de vazedilen Eyyub kıssasının yer aldığı surelerdeki ayetlerin siyak’ı incelendiğinde bu ayetlerden önce gelen ayetlerde Davud(a.s) ve Süleyman(a.s) kral-resullerin kıssaları anlatılmaktadır. Yine Kur’an’da anlatılan resul kıssaları içerisinde bolluk, refah ve Allah’ın türlü nimetleri içerisinde tam bir hâkimiyetle hem krallık hem de resullük yapan bu şahsiyetlerden sonra kıssası anlatılan Eyyub peygamber ise sahip olduğu zengin imkânlar ve nesiller elinden alınarak ayrıca beden sağlığını da kaybeden bir resul olarak beyan edilmektedir.
Cenabı Hakk, Kur’an-ı Kerim’de yer alan çeşitli ayetlerde, mal ve evlat sevgisi üzerinde durur. “El mâlu vel benûne zînetul hayâtid dunyâ, vel bâkıyâtus sâlihâtu hayrun inde rabbike sevâben ve hayrun emelen” “Servet ve oğullar, dünya hayatının süsüdür; ölümsüz olan iyi işler ise Rabbinin nezdinde hem sevapça daha hayırlı, hem de ümit bağlamaya daha lâyıktır.”[ii] ” Nefsanî arzulara, kadınlara, oğullara, yığın yığın biriktirilmiş altın ve gümüşe, salma atlara, sağmal hayvanlara ve ekinlere karşı düşkünlük insanlara çekici kılındı. Bunlar, dünya hayatının geçici menfaatleridir. Hâlbuki varılacak güzel yer, Allah’ın katındadır.”[iii] Kur’an aynı zamanda insanların sevdiği bu şeyler üzerinden deneneceklerini bildirilir. Çocukları, servetleri ve canlarının imtihan vesilesi olacağını açıklar. “Andolsun ki, mallarınız ve canlarınız konusunda imtihana çekileceksiniz”[iv] “Bir deneme olarak sizi hayırla da, şerle de imtihan ederiz…”[v] “Doğrusu mallarınız ve çocuklarınız sizin için bir imtihandır: Büyük mükâfat ise Allah’ın yanındadır.”[vi] ” Biliniz ki, mallarınız ve çocuklarınız birer imtihan sebebidir ve büyük mükâfat Allah’ın katındadır.”[vii]
Cenabı Hakk’ın bütün bu denenmelere karşılık, kullarının yapması gerekenler hakkında Kur’an-ı Kerim’de şunlar beyan edilmektedir. “(Lokman)Yavrucuğum! Namazı kıl, iyiliği emret, kötülükten vazgeçirmeye çalış, BAŞINA GELENLERE SABRET. Doğrusu bunlar, azmedilmeye değer işlerdir.”[viii] “…Sıkıntı, hastalık ve savaş zamanlarında sabreder. İşte doğru olanlar, bu vasıfları taşıyanlardır. Müttakîler ancak onlardır!”[ix] Dolayısıyla Kur’an-ı Kerim “takriben yetmiş kere, “sabır” kavramından bahsetmiştir. Kur’an’ı Kerim bir başka fazileti bu kadar zikretmemiştir.”[x] Hz. Eyyub da bu faziletin yani sabrın en güzelini gösteren örneklerinden bir tanesi olmuştur.
O halde tüm bu Kur’an ayetleri çerçevesinde okunacak Eyyub kıssası ile Cenabı Hakk şunu beyan etmektedir. Allah, yeryüzündeki tüm nimetleri insanlara sunmuştur. Bu nimetleri tevzi ederken dilediğine çok, dilediğine az vererek, dilediğine de verdiklerini geri alarak, canlardan eksilterek insanları denemektedir. “Allah kiminize kiminizden daha bol rızık verdi.”[xi] Davud ve Süleyman kıssalarında her türlü nimetleri bahşederek bu kullarını varlıkla imtihan eden Cenabı Hakk; Eyyub kıssasında ise Hz. Eyyub’u vermiş olduğu bol dünya nimetlerinden yoksun bırakarak denemiştir. Cenabı Hakk, imtihanları sırasındaki insanların tavırlarını şöyle beyan eder: “İnsan var ya, Rabbi kendisini imtihan edip de ikramda bulunduğunda ve bol nimet verdiğinde “Rabbim bana ikram etti” der. Onu imtihan edip rızkını daralttığında ise “Rabbim beni önemsemedi” der.”[xii] “Eğer insana tarafımızdan bir rahmet (nimet) tattırır da sonra bunu ondan çekip alırsak, tamamen ümitsiz ve nankör olur.”[xiii]
Hz. Eyyub ise Allah’ın verdiği nimetleri yine Allah’ın geri alması imtihanına “sabrı cemil” güzel sabır ile rıza göstermiştir. Dolayısıyla anlatılan kıssa ile Eyyub’un bu olumlu tavrı gündeme getirilerek, kıyamete kadar tüm Müslümanların onun bu olumlu tavırlarından öğüt ve ibret alması istenmektedir.
Kur’an’daki, Eyyub peygamber tavrına dair bu anlatımlar bizim için çok önemlidir. Çünkü Eyyub’dan(a.s) sonra kıyamete kadar yaşayan/yaşamış/yaşayacak tüm insanlara çeşitli derecelerde musibetler uğrayacaktır ancak bu musibetlere uğrayanların yapacakları kulluğa dair aktivite ise tektir. O da Allah’a yönelmek ve ona dua etmek. Bu vesile ile Allah’ın vereceği şifa unsurlarından yararlanmaktır. Dikkat edildiğinde Eyyub, Allah’a duaları sonunda birden, olağanüstü bir şekilde iyileşme göstermemektedir. Allah’ın ona sunduğu dünyevi bir vasıtayla yani kaynak suyuyla şifa bulmaktadır.
Binaenaleyh Allah’tan gelen şeye rıza ve bunlara sabır ve beraberinde Cenabı Hakk’a tazarru ve niyaz… Allah, bu faziletli amellerin karşılığını ahirete de bırakmaz bu dünyada da verir. “Bunun üzerine biz, tarafımızdan bir rahmet ve kulluk edenler için bir hatıra olmak üzere onun duasını kabul ettik; kendisinde dert ve sıkıntı olarak ne varsa giderdik…”[xiv] “….olgun akıl sahipleri için de bir ibret olmak üzere ona hem ailesini hem de onlarla beraber bir mislini bağışladık.”[xv]
O halde Eyyub kıssasının mesajını sloganlaştıralım. Allah’tan gelene, RIZA-SABIR-DUA, sonuç ebedi mutluluğa!…

Nazlı00 kullanıcısının avatarı Nazlı00 Teşekkürler (2)
şikayetim var!

Yorumlar

Bu cevap için yorumunu buraya yaz...

Aradağını bulamadın mı?

Soru sor